8. sınıf Türkçe Okuryazarlık Programı kapsamında bir süredir devam eden ‘’plastik’’ temalı dersler doğrultusunda plastiğin doğadaki çözünüm süreçlerini gözlemlemek üzere küçük bir uygulama gerçekleştirdik. Derslerde analiz ettikleri metinler aracılığıyla plastik kodlarını, bu kodlara bağlı plastik türlerini, bu plastik türlerinin kullanım alanlarını ve kullanım sıklıklarını analiz eden öğrencilerimiz; bu plastiklerin kendi yaşantılarında nerelerde yer ettiğini keşfedip doğa ile nasıl bir ilişki içinde olduğunu belirlemeye çalıştılar.
Öğrencilerimiz, bu amaçla okul bahçesinde bir çukur kazarak içlerinde PET (polyethylene terephtalate) ve HDPE veya HDP (high density polyethylene) kodlu plastik atıkların da bulunduğu bazı ürünleri bu çukura yerleştirdi. Etkinlik sürecinde hangi ürünlerin toprağa gömüldüğünü listeleyen öğrencilerimiz, uzun bir aradan sonra kazdıkları çukuru tekrar açarak çukur içerisindeki atıkların çözünme süreçlerine yönelik çıkarımlar yapmak üzere çukuru kapattı.