x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Özel Tarsus SEV İlkokulu öğrencilerinin kullanımına yönelik yaz ayından beri hazırlıkları sürdürülen yeni laboratuvarımız “Bilim ve Teknoloji Derslerimiz” için rengarenk tasarlandı. Laboratuvarda her öğrenci için bir iPad bulunuyor. Burada yapılan derslerin içeriği öğrencilerin yaşam pratiğinde yön bulmasını desteklemektedir. Laboratuvarda STEM yaklaşımıyla dersler yapılmaktadır.

STEM Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin birleşiminden oluşan yeni bir eğitim yaklaşımıdır.  “STEM” küçük yaşlarda sahip olunan “yaratıcılığı” kullanarak ve bunu destekleyerek problem odaklı çalışmaya, öğrencilerdeki “merak” duygusundan yola çıkarak gerçek hayattaki problemlere çözümler bulmaya odaklı bir sistemdir. Öğrencilerin farklı derslerde edindiği bilgileri gerçek hayatta uygulamasına olanak sağlayacak bir projedir. Laboratuvarda ayrıca “Maker Hareketi”ne uygun dersler yapılmaktadır. Maker Hareketi (Maker Movement),  Teknoloji ile “kendin yap” (D.I.Y- Do It Yourself) kültürünün birleşmesinden oluşan, dünyada hızla yayılan bir bir akımdır. “Herkes bir şeyler üretebilir/üretmelidir” felsefesini taşıyan Maker Hareketinde rekabet yerine paylaşım, para yerine yetenek, yoğun ezber bilgi yerine deneyim vardır. Laboratuvar derslerinde kompütasyonel düşünme, muhakeme yeteneği ve algoritmik bilince yönelik çalışmalar ile farklı iPad uygulamaları da yapılmaktadır. Bu şekilde öğrencilerin iPad cihazlarını sadece oyun oynanan cihazlar olarak görmelerinin önüne geçmek de amaçlanmaktadır.

IMac’ten 3D yazıcıya, Arduino elektronik kartlardan Little Bits setlerine, Fishertechnic’ten Kapla’ya laboratuvar envanterinde yüzün üzerinde materyal kullanılmaktadır. Amacımız öğrencilerimizin  yaratıcılıklarının teşvik edilmesi ve onların kendi hızında ilerlemesine önem verilmesi ve bununla birlikte inovatif düşünmelerinin, problem çözme becerilerinin, 21.yüzyıl becerilerinin desteklenerek üretime teşvik edilmeleridir. Öğrencilerimiz bu laboratuvarda çalışırken birer küçük mühendis oluyorlar ve bilimsel içeriklerle bütünleştirilmiş yüksek eğlence düzeyine sahip çok yönlü STEM ve Maker yaklaşımıyla keyifli atölye çalışmaları yapıyorlar.