49
Güdümlü Kİtaplar
Tarsus SEV 1. sınıf öğrencileri Türkçe dersinde metin okuma,
yazma, anlama, anlatma ve görsel anlatma çalışmaları ile
okuma-yazmalarını geliştirdi. Güdümlü kitapları okudular.
Hikâye haritalarında onların görselini oluşturdular ve bu
hikâyeleri 5N-1K kuralını uygulayarak anlattılar. Öğrenciler,
her ay okunan güdümlü kitapları panoda sergiledi.
Tarsus SEV’de Kİtabını Kendİn Tasarla
Shakespeare’in Dünyası
Özel Tarsus SEV İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri geçtiğimiz
dönem dünya edebiyatının seçkin örneklerini okudu ve
Shakespeare’in dünyasına daha yakından baktı. Öğrenciler,
Shakespeare’den Hikâyeler’i okuduktan sonra Shakespeare
döneminin toplumsal ve kültürel özelliklerini araştırarak
arkadaşlarına sunum hazırladı.
Bir Öyküyü “Yaşamak”
Özel Tarsus SEV İlköğretim Okulu sınıfı öğrencileri, etkinliklerle
dolu bir kitabı bitirdi. “Selen’in Arkadaşları” öykü kitabının
her gün bir bölümü sınıfça okundu. Okudukça her bölümün
etkinlikleri zevkle yapıldı, merakla, heyecanla okunmaya
devam edildi. Selen’in tişörtü incelendi, okulu Gülyuva ve Selen
görsellerle anlatıldı. 5N-1K çalışmaları yapıldı. Değerlendirme
soruları cevaplandırıldı. Etkinlikler yapıldıkça öykü daha iyi
anlaşıldı ve beğenildi. Öykü bittikten sonra Gülyuva’daki
gibi defile yapıldı. En eğlenceli bölümü, tüm ikinci sınıf
öğrencilerinin müzik eşliğinde yaptığı defile oldu. “Selen’in
Arkadaşlar”ı öykü kitabını çok beğenen öğrenciler, diğer
kitaplarını okumak için sabırsızlanıyor.
Üsküdar SEV Öğrencİlerİnden Yaratıcı
Kİtap Ayraçları
Özel Üsküdar SEV İlköğretim Okulu 3 ve 5. sınıf öğrencileri
Kütüphane Haftası’nda yaratıcı bir etkinlik yaptı. 5. sınıf
öğrencileri ile kütüphane ve resim bölümü iş birliği yaparak,
kendi el becerilerini kullandı ve özel kitap ayraçları tasarladı.
Kütüphanede yapılan etkinlikte öğrenciler keyifli bir çalışma
çıkardı. Hepsi kitaplarını okurken kullanabilecekleri birbirinden
renkli ve neşeli kitap ayraçları hazırladı.
3.
sınıfların hazırladığı kitap ayraçları ise, “mesaj kaygısı”
taşıyordu. Yaşadıkları çevredeki sorunları belirlemeye yönelik
yapılan performans çalışmasında bu konuyu anlatan kitap
ayraçları hazırlayan öğrenciler bu ayraçları, 23 Nisan’da velilere
ve arkadaşlarına sattı ve elde edilen geliri LÖSEV’e bağışladı.
t
t
ü
Özel Tarsus SEV İlköğretim
Okulu 6. Sınıf öğrencileri, Türkçe
dersinde okudukları kitaplardan
birini seçerek bu kitap için bir
tanıtım yazısı yazdı ve yeni bir
kapak tasarladı. Çalışmalarını
yaparken çok eğlenen öğrenciler
oldukça başarılı sonuçlar çıkardı.
TARSUS SEV
t
ÜSKÜDAR SEV
ü
İZMİR SEV
i