KÜÇÜK MEDDAHLAR İŞ BAŞINDA….
İsev 3. Sınıf öğrencileri Türkçe derslerinde, Türkçe’yi etkin
kullanmak, akıcı okumak ve konuşma becerilerini desteklemek
için çalışmalar yaptı. Bu amaca hizmet eden çalışmalardan biri
de “Meddahlık Projesi” oldu. Öğrenciler proje kapsamında önce
meddahın hikâye anlatıcısı demek olduğunu öğrendi ve örnek
meddah sunumları inceledi. Ardından kendi masallarını seçerek,
okuma kriterlerine uygun masal okuma çalışması yaptılar. Çalışmalar
sonrasında, sunum kriterlerini belirleyerek hazırlıklarını tamamlayan
öğrenciler, ailelerini sınıfa davet ederek çalışmalarını paylaştı.
Ailelere yapılan sunumdan elde edilen gelir ise, toplum hizmeti
çalışmalarına aktarıldı ve Van Okulları’na yardım için gönderildi.
Ben Bir Küçük Orhan Veli
İSEV öğrencileri denizin,
martının, gökyüzünün,
mavinin şairi Orhan Veli
Kanık’ın dizelerini okula
taşıdı ve yaptıkları gösterinin
gelirini Van’a bağışladı.
Proje kapsamında öğrenciler
kendi seçtikleri Orhan Veli
Kanık şiirlerini ezberleyerek
okudu, İzmir’in deniz kokan sokaklarına, İstanbul’un martılarını
konuk etti. Öğrenciler bu süreçte Orhan Veli’nin yalın Türkçesini
ve anlatım biçimini çok sevdi. Her öğrenci kendi ezberlediği
Orhan Veli şiirinden yola çıkarak kendi şiirini yazdı Orhan
Veli’nin dizelerinden esinlenerek şiir yazmak öğrencilerin çok
hoşuna gitti. Sürecin sonunda, Özel İzmir SEV İlköğretim Okulu
5.
Sınıf öğrencileri geçen yıl toplum hizmeti kapsamında, bir
araya getirerek kitaplaştırdıkları yaratıcı öykülerden (Sev’den
Sevgili Masallar) sonra bu yıl da “SEV’den Sevgili Şiirler”
kitabını çıkardı. Öğrencilerimiz ayrıca ezberledikleri Orhan Veli
şiirlerinden oluşturdukları farklı bir koreografi ile “Ben Bir Küçük
Orhan Veli” gecesi düzenleyerek ailelerine sundu. Gecenin giriş
biletlerinden ve “SEV’den Sevgili Şiirler” kitabından elde ettikleri
geliri ise, Van depreminden etkilenen bir okula yardım olarak
gönderen öğrenciler, hem yaratıcı becerilerini hem topluma olan
duyarlılıklarını göstermiş oldu.
İSEV CHALLENGE 20/20: 20 KÜRESEL
PROBLEM VE ÇÖZÜM İÇİN 20 YIL
NAIS (National Association of Independent Schools)
merkezi Amerika’da bulunan ve yaklaşık 1400 bağımsız
okul üyesini temsil eden bir kuruluş ve öğretmenlere
yönelik mesleki gelişim materyelleri, eğitimler ve
seminerlerin yanı sıra küresel eğitim programları da
düzenliyor. Bu programlardan biri olan Challenge
20/20,
Jean Francois Rischard’ın High Noon;
20
Global Problems, 20 Years to Solve Them adlı
kitabına dayanarak 20 küresel problem ve bu
problemlere yönelik çözümler üzerine kurulmuş bir
program. Program çerçevesinde NAIS, Amerika’da
bir okul ile Amerika dışındaki bir okulu eşleştiriyor.
Ortak okullar Rischard’ın kitabını inceleyerek çalışmak
istedikleri küresel problemi birlikte seçiyor.
Özel İzmir SEV İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileri,
Challenge 20’20 programı kapsamında, California-
Los Angeles’ta Pasific Palisades Bölgesi’nde Village
School adlı okulla eşleşti. Çalışma konusu olarak “su
kaynaklarının yetersizliği” başlığını seçen öğrenciler,
çeşitli araştırmalar ve etkinliklerin sonuncusu olarak
insanların günlük hayattaki su kullanımına baktı ve
bu bağlamda öğrencilerin duş alma süresine yönelik
bir anket düzenledi. Bu anketin sonuçlarını gösteren
istatistikler ve grafikler Bilişim Teknolojileri derslerinde
hazırlandı. Verilerin analizi sonucunda, “Duş İçin
10
Dakika Yeterli” kampanyası başlatıldı. Öğrencilerin
yaptıkları bu kampanya sonucunda, saçlar ve vücut için
10
dakikalık bir duşun yeterli olduğu bilgisi verildi ve bu
yönde bir farkındalık oluşmaya başladı.
i
i
103