NTV yayınlarında kitap olarak da basılmıştı. 352 ağaç ve
çalı türlerinden oluşan “Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları”
kitabından örnekleri, İzmir SEV öğrencileri ile paylaşan
Mamıkoğlu, gün boyunca ağaçlar sergisini ziyaret eden
öğrenciler ile yaptığı söyleşilerde ağaçlar hakkında merak
edilen sorulara yanıtlar verdi.
ÇEVRE AVCILARI SPİL DAĞI’NDA
İzmir SEV İlköğretim Okulu’nun 4. sınıf öğrencileri Dokuz Eylül
Üniversitesi İlköğretim Fen Bölüm Başkanı Prof.Dr. Teoman
Kesercioğlu önderliğinde Spil Dağı’na çıktı. Kesercioğlu ile
birlikte öncelikle okul bahçesindeki bitkileri isimlendirme
çalışması yapan öğrenciler, bahçelerindeki bitki türlerine
yönelik katalog oluşturma çalışması yapmaya başladı.
Hem Türkçe hem Latince hazırlanan isim kartlıkları ağaç
ve bitkilere asıldı. Bu çalışmadan sonra bitki çeşitliliğini
tanımak ve incelemek, Spil Dağı’na ait endemik bitki yapısını
görmek amacı ile gezi düzenlediler. Gezide pek çok bitki ve
ağaç türünü inceleyen öğrenciler, Kesercioğlu’ndan konu ile
ilgili bilgi aldılar. Herbaryum yapımını öğrenen öğrenciler,
okullarında bitki müzesi kurmak amacıyla çalışmalara
başladı.
ÇEVRE AVCILARI UÇURTMA ŞENLİĞİ’NDE
İzmir Eko Okullar İl Koordinatörlüğü görevini yürüten Özel
İzmir SEV İlköğretim Okulu, her yıl diğer eko okullar ile
birlikte ortak etkinlikler planlıyor. Bu yıl Citta Slow ünvanlı
Seferihisar’ı tanımak amacı ile Seferihisar’a gezi düzenlediler.
8
okul, 125 öğrenci ile gerçekleştirilen etkinlikte öncelikle
belediye başkanından şehir hakkında bilgi alındı; sonrasında
ise, şehir turu gerçekleştirildi. Etkinlik uçurtma şenliği ile
sonlandı.
Cıtta Slow Seferihisar
İzmir SEV’in, Urban Kids
Tribe isimli “Comenius”
Projesi kapsamında
3.
sınıf öğrencileri de
ideal şehir olarak “Citta
Slow” ünvanlı Seferihisar’ı
seçtiler. Proje kapsamında
öğrenciler kendi ideal
şehirlerinin özelliklerini
belirleyeceklerdi. Bu
çalışmayı yapmadan önce
öğrenciler, Seferihisar
Belediyesi’ni ziyaret
ettiler. Belediye Başkanı
ile “citta slow” konulu bir
söyleşi yaptılar. Bu ünvanı
almak için yapılması
gereken, kriterlerin neler olduğu, kültürel
özellikleri korumanın önemi ve yerel üretimin
geliştirilmesi konularında bilgi edindiler.
Belediye Başkanı ile görüşmenin ardından
bahsedilen özellikleri görmek üzere şehir turu
düzenlendi. Tarihi TEOS şehrinin kalıntıları
ziyaret edildi. Görevlilerden bilgi alındı. Gezi
dönüşünde öğrenciler edindikleri bilgiler
doğrultusunda ideal şehrin özellikleri konulu
çalışmalarını tamamladılar.
Ayrıca Seferihisar’daki bir okulun öğrencileri
ile birlikte çocuklara yönelik resimli
Seferihisar Rehber’i hazırlama kararı aldılar
ve çalışmalara başladılar.
101